El proper diumenge 3 de desembre té lloc la Fira de Sant Andreu. Una fira que allunya les seves arrels al segle XIV, quan el rei Jaume II va concedir a la nostra ciutat el privilegi d’organitzar-la. Han passat molts anys, però segueix sent el nostre esdeveniment lúdico-comercial amb més tradició i, en plena tardor, és una excel·lent manera de començar a preparar les compres de Nadal i Reis. Enguany amb les següents ubicacions: I, naturalment, amb tot el comerç del centre obert, oferint les noves col·leccions i els aparadors de Nadal. Dir-vos també que si voleu seguir el tradicional recorregut d’autoritats, es farà a partir de les dotze del migdia. Tots els estudis i observatoris comercials recents confirmen la gran puixança de les vendes on-line, també conegudes com a e-comerç. Tant és així que ara mateix el comerç minorista no pot restar-ne gaire més temps al marge. Una pràctica nascuda gràcies al desenvolupament de les noves tecnologies i la seva espectacular difusió entre la major part de la població als darrers anys. I que s’aprofita també d’una gran capacitat d’emmagatzematge dels productes que es posen a la venda des de la xarxa. Tot plegat acompanyat de la millora de la capacitat logística per fer arribar arreu els articles adquirits còmodament des de casa en un temps molt curt. Fins fa poc aquest model comercial se centrava sobretot en determinats productes i serveis, però ara mateix ja abraça quasi la totalitat de l’oferta comercial en general; fins i tot de productes frescos. Això fa que els establiments físics tradicionals haguem de buscar un espai en aquest nou sistema virtual que ja forma part, en més o menys grau, de la nostra vida quotidiana. Potser no cal parlar pròpiament d’una revolució en el sentit estricte de la paraula, però sí que es tracta d’un canvi substancial en els nous usos i costums, especialment per part de les noves generacions. Les grans empreses que han desenvolupat primer aquest sistema i del qual són ara mateix les principals beneficiàries tenen, però, una mancança: la possibilitat d’establir un contacte directe i personal amb el client. I per això moltes d’elles han començat a obrir botigues físiques o punts d’atenció presencial. Nosaltres ja els tenim, de manera que només ens cal aprofitar aquest actiu i obrir el ventall cap a l’àmbit del comerç electrònic que funciona amb uns protocols específics. Per fer-ho cal establir sinergies a nivell sectorial i també local. Per això us avancem que un dels projectes de Manresa + Comerç de cara als propers mesos serà analitzar la possibilitat de bastir un projecte propi que doni cobertura tècnico-logística i imatge de marca als botiguers manresans que hi estiguin interessats. Avui dia ja disposem de prou elements per avaluar adequadament quines són les necessitats dels nostres clients i fer amb garanties un salt endavant en aquest camp. N’anirem parlant. FIRA DE SANT ANDREU 2017
Veure en PDF clicant la imatge
CREIX EL COMERÇ ELECTRÒNIC
La Veu de Manresa+Comerç -Desembre 2017-